آموزش اجراي آرملات

آگهي مشاغل و اصناف

آموزش اجراي آرملات

۱۰۳ بازديد

آرملات|اجراي آرملات

اجراي  آرملات در محوطه هاي صنعتي، انبارها و تعميرگاه و….براي مقاومت بالا در برابر ترافيك و حمل و نقل وسايل سنگين مورد استفاده قرار مي گيرد.

براي شروع اجراي آرملات ابتدا بايد سطحي كاملا صاف و يك دست داشته باشيم و اگر احيانا بتن قديمي باشد و بخواهيد روي آن كفپوش آرملات اجرا كنيد بهتر است كه ابتدا روي 8 تا 10 سانتي متر بتن تازه ريخته شود.

بتن سخت

بتن اكسپوز

كفپوش بتني

نحوي اجراي آرملات :

براي شروع اجراي كفپوش آرملات ابتدا بايد كف آن مگريزي شود تا سطحي يك دست داشته باشيم و براي كامل شدن اجراي آرملات بايد روي سطح مگريزي شده، آلماتور بندي كرد.

شما مي توانيد در مرحله آلماتور بندي از متريال جاي گزين يعني الياف فورتا استفاده كرد در اين روش كه براي اجراي آرملات در نظر گرفته شده است مزاياي زيادي دارد.

يكي از مزاياي الياف فورتا اين است كه در آن از آلماتور بندي خبري نيست يعني ديگر از ميلگرد خبري نيست و به دنبال آن نه خريد ميلگرد و نه اوجرت براي  انجام آلماتور بندي وجود دارد.

از ويژگي هاي ديگر الياف فورتا اين است كه از فولاد قويتر است دليل آن هم حالت سه بعدي بودن آن است.

بهترين انتخاب براي مشترياني كه جابجايي زير 10 تن دارند و مي خواهند از كفپوش آرملات استفاده كنند بهتر است از الياف فورتا به عنوان زير سازي استفاده كرد.

الياف فورتا از تكنولوژي نانو تشكيل شده است و تهد هنكل آلمان است توجه داشته باشيد كه نمونه ي چيني آن در بازار وجود دارد كه مقداري ضعيف تر از الياف فورتا آلماني است.

مرحله بعدي بعد از الياف فورتا نوبت به بتن ريزي مي رسد.بتن ريزي كه در اجراي آرملات در نظر گرفته مي شود بهتر است عيار بتن 350 تا 400 باشد كه دليل آن اين است كه باعث زير سازي بهتر براي اجراي آرملات مي شود.

بعد از بتن ريزي نوبت به اجراي كفپوش آرملات مي رسد و بعد از 48 ساعت كه از اجراي كفپوش آرملات گذشت بايد به وسيله كاتر بروي سطح كفپوش آرملات برش هاي انقباضي انداخت.

اين را در نظر داشته باشيد  بعد از 28روز   كه از اجراي آرملات گذشت مي توان از آن بهره برداري كرد و زير 28 روز نبايد استفاده چنداني از كفپوش آرملات كرد زيرا كفپوش هنوز محكم نشده است.

اين روش هايي كه براي اجراي آرملات گفته شد بسته به محل و مكان موجود براي اجراي كفپوش آرملات ممكن است كم يا زياد شود مثلا اگر سطح شما صاف باشد ديگر نيازي به مگريزي نيست.

اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه بهتر است بعد از اجراي آرملات تا يك هفته روي آن آب بريزيد و روي آن نايلون بكشيد تا باعث مقاوم تر شدن كفپوش آرملات شود اين كار هم جلوگيري مي كند از ترك خوردگي و هم عمر كفپوش را زياد مي كند يكي از مهمترين نكته ها در كفسازي آرملات همين مرحله مي باشد.

مرحله نهايي اين است كه بعد از 30 روز ،زماني كه آرملات سفت شد بايد آن را به وسيله دستگاه ساب، كاملا صاف و براق كرد كه بعد از اين مرحله مي توان از كفپوش آرملات بهربرداري نهايي كرد يعني هر چيزي مي تواند روي آن تردد كند.

مزاياي اجراي آرملات اين است كه باعث مي شود كفپوش بعد از كف سازي ضريب مقاومت بالايي داشته باشد و مقاوم در برابر نقطه ذوب و انجماد هم مي باشد.

اجراي بتن ريزي در انواع بتن ساده، آرملات، و خشكه پاششي.

دلايل اصلي ترك خوردن آرملات در اجراي آرملات چيست؟

دلايل زيادي وجود دارد كه آرملات در اجراي آرملات ترك مي خورد از آنجايي كه در اجراي آرملات ما نيازمند حداقل 8 سانتي متر بتن تازه مي باشيم كه بعد از پخش كردن بتن، آرملات روي آن اجرا مي شود .

اولين دليل ترك خوردن آرملات خشك بودن سطح مي باشد زماني كه سطح خشك است و آرملات را روي آن اجرا مي كنيد سطح خشك، آب موجود در آرملات را مي كشد پايين و در نتيجه بتن ترك مي خورد براي جلوگيري از اين مشكل بهتر است قبل از اجراي آرملات سطح را كاملا خيس كنيد.

دليل ديگري كه باعث ترك خوردن آرملات مي شود بالا بودن اسلامپ بتن است يعني اگر در اجراي آرملات از بتن با اسلامپ بالاي 13 استفاده شود باعث ترك خوردن آرملات مي شود .

براي جلوگيري از اين مشكل بهتر است در اجراي آرملات از فوق روان كننده ها استفاده شود كه باعث بالا رفتن اسلامپ بتن به مدت 30 دقيقه مي شود و دوباره اسلامپ بتن پايين مي آيد و بتن سخت مي شود .

دليل ديگر ترك خوردن آرملات وجود طوفان و باد در زمان اجراي آرملات است كه باعث ترك هاي مويي در سطح آرملات مي شود كه براي جلوگيري از اين مشكل بهتر است در زمان وزش باد آرملات اجرا نشود.

يكي ديگر از دلايل ترك خوردن آرملات نگهداري آرملات است (نگهداري آرملات :يعني بعد از اجراي آرملات بايد به مدت يك هفته آرملات آب داده شود) اگر سطح آرملات خوب نگهداري شود ديگر آرملات ترك نمي خورد.

دليل اصلي ترك خوردن آرملات وجود فيبر در اسپنشن ها مي باشد يعني هر جا در اجراي آرملات از فيبر استفاده شود آنجا ترك مي خورد.

خدمات اصلي شركت اطلس بتن در زمينه آرملات :

*اجراي آرملات با ماله پروانه‌اي

*اجراي آرملات به وسيله سيني زني

*اجرا به وسيله شمشه

*اجراي آرملات در سطح صاف

*اجراي آرملات در سطح شيب دار

امروزه اجراي آرملات در رنگ هاي مختلف از جمله رنگ سفيد هم شروع شده است كه مي توان در انواع سوله ها كاربرد داشته باشد كه چهره ي زيبايي به كفپوش شما مي دهد.

اجراي كفسازي بتني صنعتي براي سوله و پاركينگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.